Kabátok Közt

A történések és szereplők a fantázia szüleményei. "Szeged" nevű város, és "Nanáhogyén Klub" nevű hely nem is létezik. Különben is, a vendégeink kultúrált egyetemisták, a jövő reménységei ők. Sohasem viselkednének állatok módjára, valamint nem vedelnek, nem drogoznak. na.

Utolsó kommentek

  • TGV3: www.xvideos.com/video274090/milf_rosetta_defi http:id6/cala_craves_fucked_deep_by_in whttp://www.x... (2010.06.16. 10:50) Laci te, hallod-e?
  • TGV3: www.xvideos.com/video274090/milf_rosetta_defi http:id6/cala_craves_fucked_deep_by_in htt.xvideos.c... (2010.06.16. 10:48) Laci te, hallod-e?
  • TGV3: Mindennapnőnap van. (2010.02.25. 10:14) Laci te, hallod-e?
  • globálnyik: Lécci lécci lécci folytassátok, most ígértétek meg sokadszorra, hogy lesz folytatás, aztán közben ... (2009.10.13. 16:54) Harmadik évad
  • TylerD.: ja és h ne maradjatok munka nelkul egy kis reklam: www.ruhazatatescoban.hu/images/hu_home_cher.jp... (2009.10.05. 18:46) Harmadik évad
  • Utolsó 20

Prémálom

2008.04.30. 05:32 - BéBé

Régebben elgondolkodtam azon, hogy vajon miért van az, hogy ha egy német vendég megszólít angolul, én meg németül válaszolok neki, akkor is angolul teszi fel a következő kérdést. Bár gimis tapasztalat, hogy a németek szinte egymással is angolul beszélnek...
Az okra eleddig még nem jöttem rá. Ha valakinek van tippje, szívesen vesszük.
Németeknél jártunk. Angolul beszélő németeknél.
Egyikük ma köldökszőrzetig kigombolt ingben libbent hozzánk kacéran, mondhatni reánk vetítve a sanyarú XXI. századi Hasselhoff-életérzést, majd M*tté elé finom, cizellált mozdulattal leb*szott egy ezrest. M*tté könyörtelenül visszaadott 950-et, és megírta a jegyet. A csákó a visszajáró apró részét mintegy rekontraként rásöpörte, és vette volna el a jegyet. De M*tté nem adta, nem ám! Mivelhogy egyelőre nem volt mire. Meg is érdeklődte finoman, hogy "ver'zjorkót?!" Válasz azonban csak dülöngélve hümmögés, és heveny gesztikuláció formájában érkezett, így a kollega gondolta, bepróbálja mégegyszer a szakmai nyelvvizsga egyik alapmondatát: "Verzjorkót?" Vittük volna már be, de nem került még elő. Pár hamvába holt próbálkozás után M*tté már kezdte feladni a dolgot, mikor a csincsillával keresztezett mellkasú fritz úgy döntött, egyszerűbben tesz pontot a történet végére: Hozzánkvágott még háromszázötven forintot, és elment. Ezt mi sem tudtuk mire vélni, de legalább történt valami fura.

Itt most egy hosszú, mérsékelt humortartalmú(kacc-kacc, azé' voltak benne nevetős részek...) történet következne, de mivel (azóta már elfeledett okokból) úgy döntöttem még akkor, hogy nem kerül be a posztba, ezért lám, ki is hagyom.

Egyébként kollégák felé jegyezném meg, hogy még néhol most is vizes a pólóm. D*ni, a kreatív emberünk kiszúrta a szódáspoharam oldalát egy helyen, így amikor ittam, mindig folyt mellette rám is. Két kör után vettem észre...
De legalább holnap este már májusegyre fogunk virradni (...ez a szeretet ünnepe, ez...), ami több szempontból is ilyenolyanamolyan (ezt jól megaztmondtam, mi?!)
Egyrészt előtte este meló, és sok emberre számítunk. Másrészt igen vad lesz, ha lesz két percünk, vihogni fogunk. Ha más nem, egymáson. Harmadrészt viszont nem lesz post, mert zárás után megyünk sör-virslizni halálig...

Mai pontversenyünkben megalázó 0:3-as vereséget szenvedtem M*ttétól, ez van.
Celebek voltak elegen, bár a Táskás Lány eléggé megkésve érkezett, már aggódtunk, hogy mi lehet vele. De megérkezett épségben, az a lényeg :)
Tiszteletét tette még Shotgunface is, meg majd M*tté kiegészít még, hogy kik, mert nem emlékszem pontosan (bár ezt nem először írom, és mindig tesz rá magasról, nemtom miért hívják társírónak... :P:P)
Szóval (nagy valószínűséggel) a hétvégi viszontlátásig, addig mindenki tanulja meg kiakasztani a gigáját és nyelés nélkül önteni a sört, valamint igyekezzék nem virslimérgezést kapni.

A bejegyzés trackback címe:

https://kabatokkozt.blog.hu/api/trackback/id/tr69448082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

globocnick 2008.04.30. 10:02:48

Szerintem rendezzetek versenyt ki a leghülyébb külföldi részeg kategóriában. Nálam az az igen rosszul öltözött (bár másmilyen szerintem nincs is) francia fiatalember nyert kb. 2 éve, aki a törzshelyünkön a pizzája felét elfogyasztotta, majd a másik felét gondosan félbehajtva betette a lószőr tarisznyájába a bizonytalan tisztaságú papucsa mellé, majd tántorogva távozott...

lonicera 2008.04.30. 10:05:56

Azok a "németek",akik részegen németül kezdik, aztán angolul folytatják, nem németek, nem angolok, hanem magyarok:) Csak nem beszélik a németet olyan jól, inkább az egyszerűbbet választják, így lehet vakítani a dizsiben,egyesek szerint. Amúgy csont részegen tök mindegy, én akkor már a magyart is töröm:)
(had szúrjam be ide lécci: www.azalaza.blog.hu)

Manyizga (törölt) 2008.04.30. 10:24:34

Nekem is hasonló a tapasztalatom. Az én magyarázatom egyszerű: a németek/osztrákok megszokták, hogyha idegen országban vagy nem német anyanyelvűvel kell beszélniük, akkor azt angolul tehetik meg. Reflexszerűen átváltanak angolra, ha ilyen jelyzetbe kerülnek.
Mondjuk pl. Franciaországban eleve nem érdemes németül próbálkoznia senkinek, ha bármiféle érdemi kommunikációt szeretne - a francia hablattyoláson kvül - válaszként.

blabb 2008.04.30. 10:33:45

Tőlem egy német franciául kérdezte meg, hogy merre van "Miszkolc". Mit hitt, tán tudok franciául? Fraciául minek tudni?

Kapec 2008.04.30. 10:49:26

Én egy német multi magyar leámyvállalatánál dolgozom, havi rendszerességgel járok ki a svábokhoz különböző meeting-ekre meg training-ekre (direkt írtam így, ők is így hívják...), és ott is minden angolul megy ami valahol érthető, mert ilyenkor előfordul, hogy vagy 30-40 országból jönnek az emberek, de hogy az ebédszünetben, vagy a cigiszünetben az informális beszélgetést sem hajlandóak németül folytatni, az már kicsit fura...Sőt, néha még egymás között is képesek angolul kommunikálni, ha van egy külföldi a társaságukban (ez mondjuk valahol udvarias...), részegek is szoktak lenni néha, de ezen szokásukat akkor sem változtatják meg. Pedig szoktam nekik mondani, hogy légyszi beszéljünk már németül, mert azt is szeretném gyakorolni, pár perc után reflexszerűen visszaváltanak angolra...

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.04.30. 11:06:00

Kapec,sztem annyira nem hülyeség, hogy,ha külföldiekkel vannak egy társaságban,angolul beszélnek egymással is.Én is így szoktam,így udvarias:)

geza 2008.04.30. 11:11:42

Na pont most jártam svájcban, és felvilágosítottak, hogy arrafelé udvariatlanságnál is nagyobb vétek olyan nyelven beszélgetni hogy a körülötted levők ne értsék. Szerintem ez tök korrekt. Az ottani magyar kollégát is külön meg kellett kérniük, hogy velem magyarul beszéljen és ne angolul.

egy nő · http://1no.freeblog.hu/ 2008.04.30. 11:18:20

Ha csak egy ember is van ott, aki nem tud németül, akkor teljesen természetes az angol használata, akár munkáról, akár az időjárásról van szó. Tisztelet. Ennyi.

\m/ 2008.04.30. 11:18:33

Arra meg nem gondoltatok, hogy annyira jelentos kulonbsegek vannak nemet es nemet kozott, hogy nekik is egyszerubb mondjuk angolul kommunikalni, a helyett, hogy Hochdeutsch-csal probalkoznanak? Foleg reszegen ;)

Egyebkent meg alap udvariassag, hogy ha egy kulfoldi is van a tarsasagban, akkor mindenki angolul beszel, es ez nem csak a nemetekre igaz.

En a finneknek (is) tapasztalaltam ezt, mert itt is akkora nyelvjarasbeli kulonbsegek vannak, hogy inkabb valtanak angolra, minthogy a "hivatalos" finnel szenvedjenek. Ez persze a nyelvtanulo helyzetet nem konnyiti meg. Es persze a finnek is eleg reszegek altalaban.

Megyek is inni veluk :D

The Great Destroyer 2008.04.30. 11:23:52

A problémafelvetés elég érdekes, én is napi szinten tapasztalom, hogy, ha bejön hozzánk a bótba egy fritz és mivel nyelvi téren kihívásokkal küszködik(nem igazán megy neki az angol) ezért próbálok vele az anyja nyelvén kommunikálni, könnyítve az ő dolgát(és nem kis mértékben az enyémet), mégis igyekszik inglisül hadoválni tovább. A gáz a nem perfekt angol németekkel csak az, hogy olyan mintha hollandul beszélnének, úgy meg én nem tudok :P.

Kapec 2008.04.30. 11:33:39

Igazatok van, ha van valaki a társaságban, akkor úgy udvarias ha egy mindenki számára beszélt nyelven megy a kommunikáció. Ez kézenfekvő módon az angol, amit kötelező beszélned, ahhoz, hogy dolgozhass náluk (amugy a német nyelv ismerete nem kötelező...) De ha csak én vagyok ott akkor is ez van, pedig tudják, hogy beszélek németül is. Az egész egyébként nem tragédia, csak fura, pont azért mert amúgy meg igenis büszkék arra, hogy németek, meg, hogy minden Made in Germany.

kram 2008.04.30. 11:35:09

indoneziaban egy angolul kivaloan tudo (ausztraliaban, usaban elt) nemettel beszelgettem at egy estet ugy, hogy en angolul (a nemetet viszonylag jol ertem de a nyelvtanom csapnivalo) o meg nemetul mondta... ja es nem voltunk reszegek (na jo a vegen egy kicsit...)

BéBé 2008.04.30. 11:39:24

Wow, mennyi hozzászólás! :):)
Jaja, az udvariasság fontos tényező, mármint hogy így szokták meg külföldön járás közben. Mondjuk nagy társaság nem szokott összeverődni a ruhatárpultnál, csak a legritkább esetben, ha nagy a hajtás. Olyankor viszont általában teszünk rá, ki magyar, meg ki külföldi, szinte némán megy a bolt, csak a pörgés van, veszed-viszed-adod-hozod, csak akkor tűnik fel hogy hol vagy, ha már vége. Érdekes lelkiállapot. Meg fárasztó is, de legalább gyorsabban telik az idő. Amikor kevés a vendég, olyankor ólomlábakon vánszorog, kártyázni meg labdázni kell, hogy teljen. És olyankor van a legkevésbé kedve dolgozni az embernek... Fura. Bár lehet, hogy mindenhol így van. Ezelőtt csak nyári munkákat toltam, ott meg mindig pörgés volt, sz'al nincs összehasonlítási alapom :):)

BéBé 2008.04.30. 11:42:49

kram: a kevert nyelven beszélés az nagy poén, emlékszem, mikor gólyatáborban voltam annó, találkoztunk a városban 3 franciával, és ugye ők is angolul, németül és franciául tudtak, meg én is, úgyhogy keverve beszéltük őket. Ha valaki akart valamit mondani, a háromból kettőn el tudta, és abból legalább az egyiken értette is a másik :)
Bár mivel egy idő után szóba került a politika, inkább csak a "merdre" szó volt ismételgetve :P:P Meg a "Tokaji", de merőben más apropóból :)

dupi 2008.04.30. 14:22:18

nekem szlávokkal szokott lenni a kevert nyelv: angol ugyebár az alap, de ami előjön gyerekkoromból orosz szó, azt tudat alatt belekeverem. mondjuk a németeknek is mindig dá-zok já helyett :)

BéBé 2008.04.30. 14:44:31

Hát igen, a szlávok... nyári vendéglátózások alatt én is félperfektté szoktam válni lengyelből... Aztán köv. nyárig kikopoik, de akkor elölről újra, hehe :) Én oroszt csak fél évig tanultam, abból nem sok minden ragadt meg, de a számnevek hasonlóak legalább a szláv nyelvekben, úgyhogy mutogatva, ők "jescseráz"-olva, én meg "voszemszto forint"-olva valahogy megértjük egymást nagynehezen a szikrázó vízparti napsütésben is. Bár érdekes, hogy például az alkohol mennyire kaput nyit a nyelvek között. Van egy ismerősöm, aki egy bankban dolgozik, és jöttek valami olasz akárkicsodák, és az ő feladata volt kísérni (értsd: berúgatni) őket. Ez maradéktalanul sikerült is, úgy beb*szott a digókkal, hogy öröm volt még hallani is utána. Nomármost ő annyit tudott olaszul, hogy gracie, meg köszönni/bemutatkozni, és kábé ebben ki is merült. És mégis, láss csodát, 4-5 jägermeister után viccet mesélt nekik olaszul, és értették is. Azé az nem mindegy... XD

dupi 2008.04.30. 15:09:07

jaja, az alkohol csodaszer, lehetne csinálni olyan bentlakásos nyelviskolát, hogy 14 nap minden nap berúgsz, és közben nem beszélhetsz magyarul :)

volt erasmusos olasz lakótársunk, napközben csak én kommunikáltam vele (angolul), esténként viszont már abszolút nem kellettem a társalgáshoz :)

BéBé 2008.04.30. 15:21:14

Hehhehe... Jó ötletnek tűnik. Adjunk be egy pályázatot az EHÖKnek, indítsanak ilyen kéthetes gyorstalpalókat. Én megtanulok izlandiul mondjuk. Egy francia csajtól pölö.
És Önök? Milyen nyelven tanulnának legszívesebben masszív- és tartós részegen, na és milyen nemzetiségű társtól?
Hátha összegyűlik pár ember, akit érdekel, el is kezdhetünk kampányolni a módszer mellett. Majd csináltatunk valami statisztikát egy pedagógia szakos hallgatóval, hogy így igenis jobban megy minden.
Tanuljon hányásig piálva! Pár üvegre csak diplomától! És közben le is fogy Ön! A jelentkezési lapon kérjük tüntesse fel életkorát (egy biten elég: elmúlt-e Ön, avagy sem 18), a választott nyelvet, valamint kedvenc italát.

dupi 2008.04.30. 17:34:33

1;spanyol;vodka :)
süti beállítások módosítása